Sunday, June 19, 2011

Seafood Pasta & Fruit Puding

Dah lama tak main masak2, so weekend aku free & malas nak keluar maner2, so aku masak la..heheh..Sebenarnya, aku tak tau ape nama Lala dalam english, so letak seafood ajelah but yg fruit puding tue aku letak Dragon fruit, Strawberry, Apple & Fruit Mix (dalam packet tue).


Kalo ade sesiapa yg nak wat sangat la senang, main campak2 je & sesuai la kalo nak makan ngan kawan2 yag nak datang umah.

Paste Lala:

Bahan2  : Lala, bawang merah & putih, capsicum, pasta sos, butter, garam & lada sulah.

Cara2    :
  1. Tumiskan bahan ( bawang & capsicum), masukkan lala & lama skit masukkan butter.
  2. After nak mask skit baru letak pasta sos & garam & lada secukup rasa. Kalo nak best boleh letak rosemary, pasli etc.
  3. Finally, tambah pasta yg dah direbus td & serve
Fruit Puding:

Nie mesti semua tau kot, just masak agar2 dengan gula skit, then masuk kan dalam bekas buah2 yg dah dipotong kecik2 tadi ( Apple, Strawberry, Dragon Fruit & Fruit mix).

Resepi nie biasa2 je utk orang yang malas macam aku nie..hehehhe..so enjoy your weekend ok..

No comments: