Sunday, September 11, 2011

Mandi - Manda di Teluk Senangin, Lumut

Walaupun still dalam mood Raya, tapi kitaorg rasa nak mandi laut. So, petang Raya Ke 3, aku dengan adik, anak2 buah & mak aku pergi mandi laut kat Teluk Senangin, Lumut. Tempat nie dalam 1 jam jugak la kalo drive dari rumah aku, tapi since dorang beriya2 so aku follow ajelah.Tempat nie agak terpencil la jugak sebab jalan nak masuk dia agak jauh. Aku pun kira 1st time sampai sini, selalu nya aku pergi Teluk Batik je.


Actually tempat nie not bad jugak kalo nak compared dengan Teluk Batik sebab orang tak la crowded & tak payah bayar ape2 kalo nak masuk kat sini. Kalo tak silap aku Teluk Batik kena bayar since tempat tue dorang dah jaga bagi cantik, maybe later tempat nie pn sama jugak la kot.

Anyway, kitaorg sampai pun dah petang, so tak la dapat mandi lama sangat ,air kat sini lebih dalam & ombak kuat. Pantai dia pn lagi bersih dari Teluk Batik. Tapi adik ipar aku tue sebenarnya nak memancing yang lebih, sebab tue dia datang sini sebab orang kurang & banyak jugak ikan yang dia dapat.


Sempat jugak la aku tangkap gambar time sunset, cantik kan?. Aku rasa ini tempat nie memang untuk memancing la kot sebab memang ramai kaki pancing yang datang kat sini. By the way, dekat sini aku jugak aktiviti air macam jetski & banana boat, kira ok la untuk tempat yang agak terpencil sikit nie. In fact, kat sini ade chalet2 kecil untuk disewa, nama nye Sri Senangin Village. Akak aku pernah sewa kat sini ngan family aku last 2 months tapi aku tak dapat join time tue, nampak macam best kan?, ala2 perkampungan kecil nelayan, hehehe. Jangan risau sebab kat tempat nie ade restoren jugak untuk makan2 segala.


So, kalo sesiapa yang teringin nak mandi laut & nak sedikit privacy, aku rasa tempat nie sangat sesuai untuk korang ye. Kalo nak datang ke sini, laluan nye sama macam nak ke  Teluk Batik tapi nanti kena masuk ke simpang Teluk Senangin la ye. So, selamat bermandi-manda ye di Teluk Senangin, Lumut.

4 comments:

Anonymous said...

sape dlm gambar sunset tu?

Fred Isman said...

itu my brother in law..tgh sibok mancing..heheh

NiEqA AuTuMn said...

selamat x tempat ni kalau nk bawak budak kecik mandi2

Fred Isman said...

insyaallah selamat tapi kena jaga betul2 la ye. Tapi time sy pergi sini, kalo mandi dengan pasir ombak tue ade mcm binatang putih kecik2 penuh baju time tue tapi bila amsuk air dia hilang..x sure ape la, so jgn main air kat tepi sgt la..takut gatal ke ape nnti..tempat nie jauh sikit dari Teluk Batik la..tapi tetap kena hati2 ye. hehehe