Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan & Bazar..

Salam Ramadhan kepada semua pembaca blog aku nie, thanks ye. Kesempatan ini aku nak ucapkan Selamat Bepuasa kepada semua umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia la. Seperti bulan2 puasa yang lain, semua orang akan sibuk buat persiapan untuk berbuka puasa, sama la macam aku jugak kan?..hehehe. Since aku masih lagi bujang, dalam erti kata lain single but not available, hehehe, membeli juadah puasa adalah satu keperluan.hehehee, nak masak boleh tapi weekend aje kot sebab tak sempat kalau hari kerja.

Every year aku akan buat aktiviti Jalan-Jalan Cari Bazar Ramadhan dengan my few  BFFs,hehehe. Macam tahun2 lepas, kita akan pergi ke bazar yang kita orang rasa best & meriah contohnya kat TTDI, Kampung Baru etc la. So, this year Insyaallah kalo ade kesempatan & masa aku akan buat la ye.

Anyway, since rumah aku dekat area Shah Alam, so aku berjalan2 kat Bazar Ramadhan Sekyen 13. Bazar nie pada aku kategori besar la, so semalam tak larat nak berjalan sepenuh nye. hehehe. Nanti kalo ade kesempatan, aku amik gambar banyak2 dan tunjuk kat korang ye ape food yang menarik kat sana ye. Antara panorama kat sana. Ramai kan ?, aku harap yang berpuasa pun ramai jugak lah kat sana, mana la tau kan, mugkin uzur bagi kaum perempuan, kalau lelaki pun sama confius kejap.hehehe.


Last year aku pernah try Kebab Cucuk Ayam & Daging nie & rasanya sedap & ramai orang beratur nak beli ye, tapi semalam sebab aku rasa ade banyak masa lagi, so next time la aku beli. hehehe. Semalam, aku rasa nak makan Roti John & Mertabak ( simpan untuk sahur) je, tak nak jadi tamak takut nanti tak habis makan pun,hehehe.


Sebab macam malas nak tawaf satu bazar tue,aku singgah yang mane ade je.heheh. Aku beli Murtabak & Roti John Unan, kalo korang nak tau, tempat roti john tue agak ramai yang beratur tapi sebab rezeki, dia tanya siapa yang nak & aku angkat tangan, terus dapat, tak payah tunggu lama, alhamdullillah. Hmm, Roti John harga nye RM4.00 macam yang korang nampak la kan, kalo nak special tue kena tunggu lama sikit la ye. Aku tak beli air sebab tekak sakit, puasa dari air sejuk selama yang perlu sampai sihat, hehehe. Then after beli yang 2 tue, aku pun balik la, takut nanti tak sempat nak sampai rumah.

Ok la ye, sampai kat sini aje cerita aku kali nie, nanti aku update lagi mane2 Bazar Ramadhan yang aku pergi ye. So, Selamat Berpuasa & berbuka kepada semua. Assalammualaikum..

2 comments:

Che Kay said...

omaigod! miss 13!!!

Fred Isman said...

kan?..memang tawaf x habis..hehehe