Wednesday, October 5, 2011

Mertabak Mengkasar Hj Din, Pekan,Pahang

Hari ke 2 traning aku kat Pekan Pahang, kawan aku ajak makan Mertabak!!, katanye mesti cuba sebab unik and sedap!!. Tempat tu kat area Kg Mengkasar, just tepi jalan, so sangat senang nak cari. Namanye Murtabak Mengkasar Hj Din, tempat tue kecil je, macam gerai tapi selesa nak makan and bersih. Mertabak nie panjang & besar untuk seorang nak habiskan,hehehe.


Mertabak nye sangat besar & sedap ye, memang puas hati la makan kat sini!!, memang berbaloi2. Time tue kitaorg ber6 & beli 3 je sebab 2 orang share 1 sebab takut nanti tak larat habis. By the way, aku sangat suka kuah cecah bawang dia, terbaik!!!. hehehee. Tengok la kesungguhan abg tue memutar & menterbalikkan tepung nak wat mertabak tue, kawan aku siap bergambar bagai ngan abg tue lagi, hehehe.

Tempat nie agak tak ramai org time nie sebab lepas Maghrib, so malam2 sikit mesti ramai la kot. Mertabak yang ade jual kat sini semua daging, tak ade ayam, so kalo nak ayam tue kena try tempat lain ye. Harga dia agak berpatutan untuk saiz jumbo macam nie kan, RM 8.00 untuk special & RM6.00 untuk yang biasa.

Aku tak sure alamat penuh tempat nie, tapi gerai mertabak nie dekat Kg Mengkasar, Jalan Batu Balik, Pekan Pahang  & ini map dia kalo korang nak cuba mencari la ye.


So, next time kalo aku berpeluang ke Kuantan & pergi tempat makan best aku share ngan korang lagi ye. Until next time, tada..

2 comments:

Che Kay said...

alalalala! hantu murtabak ni dah tergoda~~~

Fred Isman said...

best kan?.. kalo dapat rasa lagi sedap.hehehe. i rasa ade kat kl la cawangan dia. tapi kat kk x sure la ye..nntti i pos ok.hehehe