Thursday, October 27, 2011

Cuti2 Malaysia ke Port Dickson..Residence Desa Lagoon Resort

Macam dah lama sangat aku tak mencoret catatan baru kat journal nie, yeke?..hehehehe. Ini adalah entry yang patut aku wat 2-3 bulan lepas sebelum pengalaman tak manis tue berlaku, huhuh. Somehow I've managed to get all those lost photos, heheheh. Anyway, ingatan aku dah agak samar2 tentang pengalaman ini tapi harapnye entry nie boleh bagi korang teringin nak melawat ke sana ye. hehehehe.Bermulah kisah 5 orang sahabats menyusuri PLUS highway untuk ke destinasi yang menjadi tumpuan ramai iaitu Port Dickson, Negeri Sembilan!!. heheheh dan bermulalah ceritanya........hehehee..

Actually, trip nie just untuk relax and melapangkan fikiran lepas masing2 penat berkerja, stress kat office and aku yang sedang nak wat keputusan untuk membuat pilihan kerjaya baru..hehhehe. So, Port Dickson atau shortname PD nie tempat yang paling sesuai untuk menenangkan fikiran. Lagipun kitaorg memang ade tempat yang selalu kitaorg datang untuk bercuti dan yang paling penting with special price!!!, so memang pakej la kan?. hehehe. Tempat yang kitaorg stay utk vacation nie ialah Residence Desa Lagoon Resort and tempat nie sangat amazing!!, hehehe. Resort nie villa type, swimming pool, restaurant, Gym, SPA, karaoke, BBQ and the treatment memang bagus la. Tempat tue pn consider privacy and sesuai jugak untuk orang honeymoon. Aku paling suka baring kat tepi pool, sambil minum jus oren and baca buku!!, ala2 kat Maldives je, hehehe, feeling2 lebih. Lagipun kalo nak mandi laut pun tak jauh dari resort tue, dan ade water activity kalo korang berminat la.


Environment tempat nie selesa, plus with the view and kemudahan yang ade kat sana buat korang rasa macam tak nak balik KL dah, i wish to stay longer but i can't!!, huhuhuhu. Anyway, colour villa pn menarik , pool, bersih & ade Ledang SPA tau kalo korang nak tapi aku tak masuk la sebab tak ade budget time tue, hehehehe.
Antara gambar menarik kat tempat nie, korang tengok la sendiri and judge yourself ok. hehehe

Tapi yang paling penting sekali bilik kitaorg ye, actually ade 2 jenis villa, Superior & Deluxe. Kitaorg punya 2-bedroom Superior sebab murah skit kalo nak compared ngan Deluxe la ye. hehe. Tapi tetap best, selesa & semua kemudahan macam rumah, so kitaorg dah puas hati.
Hmm, best kan kalo hidup ini ibarat bercuti je, huhuhu, unless you own the place la kan?. heheheh. Tapi mesti tak lengkap kalo tak mandi laut kan?, tapi kalo nak compared Laut Selat Melaka ngan Laut China Selatan tak mampu la kan, tapi tetap seronok dapat mandi- manda, berenang, main pasir, jalan2 kat tepi pantai dan berangan kalo dapat rumah kat tepi laut, atas tebing tinggi ( rumah idaman aku). hehehehe.

 
Best dapat tengok laut, nyaman, udara segar, berangin je, malam2 tengok bintang sambil menghayati keindahan ciptaan Tuhan. Aku selalu harap dapat beli rumah tepi laut, atas tebing tinggi and setiap pagi dengar deruan ombak, buka pintu rumah je laut, sangat best!!!.. Insyaallah aku usahakan impian itu ye, hehehe.

So, aku harap dapat bercuti lagi macam nie, bersama family or kawan sebab very relaxing n stress free!!. hehehe. Tapi kalo korang berminat nak pergi tempat nie, korang boleh check website nie untuk maklumat lanjut http://www.resdesa.com/resdesa/

Until aku bercerita lagi ye, so have fun reading it. Adios...

1 comment:

Author M said...

Beb, gembira kau cuti kan. This is for you

http://surayacoghlan.blogspot.com/2011/10/rent-money-is-dead-money.html