Monday, October 3, 2011

Makan di Ana Ikan Bakar Petai, Tg Lumpur, Kuantan..

Aku dah lama sangat tak pergi ke Pahang, tapi bila dapat peluang ke sana sebab ade training, off course la tak lepaskan peluang kan?..heheheh. Aku ke Kuantan selama 3 hari, tapi training aku kat Pekan, so kena ulang alik la dari sana dalam 45 minutes. Tapi paling best,2 kali pergi makan kat restoran nie. hehehe.
Sedap sungguh Ikan bakar kat sini, Restoran Ana Ikan Bakar Petai yang sangat best!!!. Kawan kitaorg yang rekemen tempat nie sebab dia dah biasa makan sini kalo turun ke Kuantan. Tempat nie kalo malam ramai oranng makan kat sini, family, member2 or semua la, hehehe.


Restoran nie korang boleh pilih ikan2 segar untuk dimasak ye, contohnye macam Ikan Pari, Ikan Haji, Sotong, Udang, Lala, Ketam dll la. Korang boleh pilih sendiri seafood tue taw, best kan?..fresh dari laut!!!..Gambar kat bawah tue antara lauk yang kitaorg pilih!!, banyak kot..hehehehe


Yumm,yumm..tak sabar nak makan dah nie..kat sini yang special  nye sebab dorang masak sekali ngan Petai!!, tue yang feeling tue kot, hehehehe. Kitaorg order masak Ikan Pari Bakar Petai, Ikan Haji Bakar Masak Petai, Ketam Masak Cili, Udang Kunyit, Sotong Goreng Tepung,Kailan Ikan Masin and Telur Dadar. Semua sedap!!, tak boleh tahan dengan kesedapan nye, hehehe and semua makan tak ingat punya, meratah lauk lagi sedap.hehehe


Sorry sebab gambar Ikan Pari tak clear, so aku tak letak la ye, hehehe. Kawan aku kata Ikan Haji nie tak tahan lama, kalo tangkap & simpan lebih dari 3 hari, isinye akan hancur, so kat KL susah sikit nak dapat la. Tapi Ikan tue memang sedap masak Petai nie, tip top!!.Aku makan sampai senak perut dah, aku redha je perut sakit sebab sedap!!. hehehee. Habis makan dalam kul 8 lebih kot, so masing2 muka dah dah tak mampu nak telan dah. hehehe. Aku terpaksa habiskan sotong yang banyak sebab kawan aku memang tak larat lansung.

Kawan aku dah pesan, sorang kena spare RM50 nak bayar food nie sebab kitaorg makan banyak kot, alih2 total semua dalam RM125 je, sangat murah & berbaloi!!!, puas hati makan kat situ. Untuk pengetahuan korang, restoran nie akan buka cawangan kat Bangi, kalo sesiapa nak nak try boleh la datang sana ok tapi alamat nye aku tak ingat la pulak!!, sorry..

Anyway, selamat mencuba ye kalo singgah ke Kuantan, restoran ni kat tepi jalan je area Tg Lumpur tu and mesti cuba ye. Enjoy

2 comments:

yana said...

ikan aji-aji bkn ikan haji.. hehe

Fred Isman said...

oh yeke..sory ye..my friend yg ckp sbb i x pernah makan pun..no worries..thanks..