Saturday, August 27, 2011

Berbuka di Belanga, Empire Gallery

Salam Ramadhan kepada semua umat Islam, semoga tahun ini lebih baik dari Ramadahan tahun sebelumnya. Rasanya dah lama sangat tak ade post baru, aku minta maaf ye sebab sekarang keadaan tak mengizinkan untuk aku buat new entry, korang pun tau kenapa kan?. hehehe. Anyway, last few days aku berbuka puasa dengan kawan2 kat Restoran Belanga, kat Empire Gallery Subang Jaya. Aku sangat suka tempat nie, pada aku sangat menyenangkan & sangat selesa.


Aku berbuka puasa dengan beberapa orang kawan, kitaorg berlima la time tue. Aku book tempat tue agak lewat, manager tue kata ade kosong tapi kat sofa. Aku budget sofa tue yang panjang or untuk meja 4 orang la, tapi alih2 sofa yang besar & siap ade segala bantal kat atas tue,huhu & boleh tidur sekejap kalo ko nak,hehehe. Paling payah sebab ade 2 meja side table yang kecil untuk kitaorg makan. Dah la semua pinggan besar2 dengan 5 orang kot, huhuhu, tapi nak buat macam maner sebab tue je yang ade, so redha la.

Sebelum berbuka tue, kawan2 aku sempat la bershopping kat Tangs tue, ape ntah yang dibeli lama sangat, aku terpkasa la tunggu tempat kan ambil berangan pasal masa depan. hehehe. Then, tempat dalm pukul 7.30 pm, berbuka time!!. nasib baik food sampai awal sebelum time berbuka, tapi paling kesian la kat my friends sebab tempat agak sempit untuk makan, masing2 kena control maskulin sebab sempit. hehehe. Sofa yang kitaorg duduk kat sebelah entrance tue. 


Yang paling penting foods kat sini sedap & harga nye sangat berpatutan ye!!, sangat!, range harga dalam RM5.90 ke RM13.90, susah nak cari tempat yang best,food yang sedap & harga macam nie kan. So, antara menu yang kitaorg makan ialah Nasi Ayam Herba, Nasi Lemak Ayam, Nasi Kerabu Ayam & dessert Puding Sago dengan gula Melaka. Semua my friends kata food kat sini sedap tapi portion kecil untuk dorang sebab dorang semua selera besar, kecuali aku yang jaga badan. heheheh. Air yang aku minum tue sedap jugak, nama nye Ice Blended Nusantara.
 

Kalo sesiapa yang teringin nak makan makanan Pantai Timur, boleh la dipersilakan ke sana. Kalo tak silap aku restoren ade beberapa cawangan , antaranya dekat The Gardens Mid Valley, The Intermark & SStwo Mall. Aku rasa sangat berbaloi untuk korang try ye & mesti puas hati.

Anyway, aku nak ucapkan Selamat Bepuasa & Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin. Pandu cermat, jiwa selamat ye. Selamat bercuti....

No comments: