Sunday, June 26, 2011

Berjogging Di Tasik Perdana, Kuala Lumpur

Baru-baru nie, aku pergi berjogging kat Tasik Perdana, Kuala Lumpur. Walaupun tak sama macam Central Park tapi utk orang KL yang mengamalkan gaya hidup sihat memang memerlukan taman macam nie. Aku bergerak dari kul 7.30 pg dari Shah Alam ke Kuala Lumpur, sampai kat area tasik tue parking plak penuh & terpaksa aku menapak jauh sikit. Sampai kat sana, terus aku tak tunggu dah, start jogging ( walaupun banyak jalan & amik gambar  dari jogging sebenarnya..hehehe). Memang tenang & relax bersenam kat sana, sebab luas & banyak taman2 kat sana. Antara taman2 yang ade Taman Burung, Taman Orkid, Taman Rama-Rama , Taman Kancil & Rusa, Taman Herba & lain2 la. Selain tue ade Planetarium NegaraNational Monument kalo korang tak tau la.Next time, aku nak pergi ke sana plak ( ingat nak singgah Bird Park tapi sakit kaki dah..huhuhu).


Antara gambar2 permandangan taman kat sana yang aku sempat ambil..


dan lagi....


Aku paling suka kat Tasik Perdana nie, the Boathouse ( Rumah Sampan) sebab dulu masa time ku study kat UiTM dulu, aku main sampan & water cycle kat sana. Time tue sangat best sebab dengan my family ( sister & cousin), tapi sekarang dah tak ade lagi,maybe next time ade la ye.


Dekat dengan Boathouse tue ade Taman Rusa & Kancil. Masuk free je, so jangan risau ok, kat dalam tue ade banyak Rusa Bintik ( siap ade tanduk lagi) & Sang Kancil, hehehe, sesuai la kalo nak bawak budak2 sebab kalo nak tengok jugak kena pergi Zoo la kan.


Actually ade banyak lagi taman2 lain yang aku tak sempat nak pergi tapi next time kalo aku pergi lagi aku akan upadate korang ok.Tasik buatan manusia seluas nie lebih kurang 91.6 hectares & map dia..

So, kalau next time aku datang lagi, aku akan update pictures & tempat2 lain ok. Happy reading..

No comments: